Friday, November 16, 2012

Palestine Tandingannya

Ini merupakan kesinambungan dari posting saya sebelumnya, iaitu siapa tandingannya Israel? Dan jawabannya adalah Palestine. Ya, Palestine.

Mengapa Israel mengincar anak-anak Palestine? Terjawab sudah mengapa agresi militer Israel 27 Disember 2008 memfokuskan diri pada pembantaian anak-anak Palestine di Gaza.

Seperti yang kita ketahui, setelah lewat tiga minggu, jumlah korban tewas sudah mencapai lebih 1300 orang. Hampir setengahnya adalah anak-anak. Selain kerana memang tabiat Yahudi yang tidak punya nurani, target anak-anak bukanlah kebetulan. Seusai Ramadhan 1429 H yang lalu, Ismali Haniya, pemimpin Hamas, melantik sekitar 3500 anak-anak Palestine yang sudah hafidz Al-Quran.

Anak-anak yang hafal 30 juz ini menjadi sumber ketakutan Zionis Yahudi. "Jika dalam usia semuda itu mereka sudah menguasai Al-Quran, bayangkan 20 tahun lagi mereka akan menjadi seperti apa?" demikian difikirkan orang-orang Yahudi.

Anak Palestine menjadi penghafal Al-Quran yang tangguh. Kondisi Gaza yang diblokade dari segala arah oleh Israel menjadikan mereka terus intens berinteraksi dengan Al-Quran. Tak ada main Playstation  atau Game bagi mereka. Namun kondisi itu memacu mereka untuk menjadi para penghafal belia. Kini kerana ketakutan sang penjajah (zionis laknatullah), sekitar 500 anak penghafal Al-Quran itu telah syahid. Perang panjang dengan Yahudi akan berlanjut entah sampai berapa generasi lagi.

Mari saudara seiman sekalian, kita panjatkan doa kepada yang Maha Kuasa agar Palestine bebas dari cengkaman Israel.


Sumber : Good News, Berita Gembira Dunia Islam

No comments:

Post a Comment